A terápiáról

Az alternatív képességfejlesztő lovas terápia egy olyan komplex személyiség és képességfejlesztő módszer, amely a kineziológia, pszichológia, gyógypedagógia, gyógytorna egyes elemeit felhasználva, valamint a lovaglás és a lóval való kapcsolat áldásos hatásaira támaszkodva elősegíti a testi és szellemi fejlődést, segít a test öngyógyító mechanizmusának beindításában, feloldja a különféle blokkokat, amelyek gátolnak céljaink elérésében és a teljes élet megélésében.

 

Amiben az alternatív képességfejlesztő terápia segíteni tud:

Életkori krízisek feldolgozása
Érzelmi stressz oldás
Stressz kezelés
Evészavar
Memória-, hallás-, és látászavar
Koncentrációzavar
Tanulási zavar,
Írási-, olvasási- és számolási készségek fejlesztése
Hiperaktivitás
Hanyagtartás, tartás javítás
Általános kondíció javítás

 

A terápiás lovaglás fizikai hatásai az emberi szervezetre:
  • mind a két agyféltekét egyszerre dolgoztatja
  • fejleszti az egyensúlyt és a mozgás koordinációt
  • egyfajta passzív gerinc és vázizom torna
  • segít ellazulni
  • stimulálja és feloldja a felszíni és mélységi izmokat
  • növeli az ízületek mozgási lehetőségét
  • csökkenti a rendellenes mozgásokat
  • és mivel a ló mozgása 3 dimenziós, így az nagyon hasonlít az emberére, ezáltal mind a két agyféltekét egyszerre dolgoztatja
  • gyorsítja a reflexeket
  • javítja a szenzoros integrációt
  • kondíciónövelő
  • megerősíti a tűrőképességet
  • növeli az étvágyat és serkenti a hatékonyabb emésztést
Pszichológiai és szociális hatások:
  • a jó közérzet általános érzését adja
  • javítja az önbizalmat
  • fokozza a saját környezet és a külvilág iránti érdeklődést
  • megtanít a kockázatvállalásra, segít a felelősségérzet kialakításában
  • megtanít türelmesnek és toleránsnak lenni
  • tiszteletre és alázatra tanít másokkal szemben
  • fokozza az egészségérzetet
  • segít a figyelem összpontosításában
  • javítja a kapcsolatok kialakításának képességét
  • roppant nagy az élvezeti értéke
Maga a terápia:

Kifejezetten a gyerekek mentális és fizikai késségeinek, képességeinek fejlesztésére szolgál, akár önálló, akár kiegészítő terápiaként. Agyintegrációs, energetizáló és stresszoldó gyakorlatokkal segít a tanulási nehézségek feloldásában, ezáltal a gyermek eredményesebb lesz a tanulásban, nő az önbizalma, magabiztossága, jobban tud figyelni és koncentrálni, energikussá válik. A terápia révén a gyermek képes lesz a napi stressz kezelésére, önmaga és mások elfogadására, céljai elérésére, pozitív gondolkodásra és a konfliktusok kezelésére. A terápiás gyakorlatok javarészét lovon végezzük, de bizonyos elemek nem lóhoz kötöttek, így a gyerekek minden nap végezhetik őket otthon és az iskolában is. A gyakorlatok különféle csoportosítása különböző területeken segít, mint például olvasás, írás, számolás, stresszmentes tanulás, jó alvás, összpontosítás megtartása. A foglalkozás egyénileg történik, maximális tekintettel a „kis vendégre” és az ő igényeire. Az első alkalom a személyes ismeretségről, a bemutatkozásról, a problémák feltárásról, a terápiás célok meghatározásáról szól. Megismerkedünk egymással, a környezettel és a lovakkal, átbeszéljük a következő alkalom várható forgatókönyvét és a szükséges felszereléseket (megfelelő öltözet – kényelmes nadrág, zárt cipő; egy kis palack víz…); a továbbiakban pedig a kitűzött cél eléréséhez szükséges gyakorlatok kerülnek bevezetésre játékos elemekkel kombinálva, hogy a gyermekek örömüket leljék minden foglalkozásban.